Zanedbávat totiž nelze ani jedno. Tím méně na úkor toho druhého. Ale protože toto bude článek do rubriky moto, necháme manželku manželkou, ta se musí postarat sama o to, aby tomu nebylo v její neprospěch. My se podíváme na údržbu a starost o naše čtyři kola, a to co je pod kapotou. Tu řečenou nevyjímaje.
Ono totiž nezáleží na tom, jak se kapota leskne a kolik stál lak, záleží na tom, zda je auto technicky v pořádku. Zda má dotažená kola, seřízený motor a další spoustu věcí.
Toto zanedbávat se totiž těžce nevyplatí a může se lehce stát, že za takovou volovinku může být zaplacena cena nejdražší, totiž lidský život. Nevěříte? Podívejte se na dopravní nehody se smrtelnými následky a podívejte se pořádně na to, kolik jich zapříčinil špatný technický stav vozidla. A pak hned uvidíte, že to není k smíchu a určitě si hned zajedete do opravny. A dobře učiníte. Zde by raději peníze neměly hrát žádnou roli. Bezpečí je bezpečí.
Starosti kolem automobilu jistě vyváží jeho užitečnost. Dnes je běžné zajet si autem pro nákup, což se dříve nějak moc nedělalo. Autem se jede do zaměstnání, mladí do školy, a tak se jezdí stále dokolečka dokola a bez toho to již nejde. Tedy ono by to šlo, ale za cenu nepohodlí a rychlosti. Ono je to skutečně rozdíl, jet hodinu v namačkaném trolejbuse, kde si ani nesednete a musíte stát, než jet vsedě a pohodlí autem půl hodiny. Právě z těchto i jiných důvodů je třeba investovat do vozu kvůli pravidelným kontrolám. Tím vlastně eliminujeme možnost, že nás vůz vyšplouchne zrovna v okamžiku, kdy spěcháme na důležitou poradu nebo vyzvednout člena rodiny odněkud. Někteří řidiči to považují za naprostou samozřejmost a ti druzí nejsou schopni si ani zkontrolovat vzorek na pneumatikách. Nejde o ně. Pokud o to stojí, ať si ty čenichy v tom svém plechovém nesmyslu rozbijí, ale ohrožují i druhé lidi, a to už je na pováženou.